אלבניה תשבית את טיקטוק לשנה בעקבות רצח של נער
אלבניה הודיעה ביום שבת על איסור של שנה לפחות על שימוש ב"טיקטוק" בעקבות רצח של נער בחודש שעבר שהגביר את החששות לגבי השפעת הרשת החברתית הפופולרית על ידלים.
ראש ממשלת אלבניה, אדי ראמה, אמר שהאיסור הוא חלק מתכנית רחבה יותר להפוך את בתי הספר למקומות בטוחים יותר. לדבריו, האיסור ייכנס לתוקף בתחילת השנה הבאה. הוא אמר את הדברים לאחר מפגש עם קבוצות הורים ומורים מרחבי המדינה.
"למשך שנה אחת, נסגור לחלוטין את זה לכולם. לא יהיה טיקטוק באלבניה", אמר ראש הממשלה.
כמה מדינות אירופיות, בהן צרפת, גרמניה ובלגיה, הטילו הגבלות על שימוש של בני נוער ברשתות חברתיות. בחודש שעבר, אוסטרליה הייתה למדינה הראשונה בעולם האוסרת לחלוטין על בני 16 ומטה להשתמש ברשתות חברתיות.
ראש ממשלת אלבניה האשים את הרשתות החברתיות, ואת טיקטוק במיוחד, בעידוד אלימות בקרב צעירים ומחוץ לבתי הספר. הקש ששבר את גב הגמל מבחינת ממשלתו הייתה דקירתו למוות בחודש שעבר של תלמיד בית ספר בן 14 בידי תלמיד אחר.
התקשורת המקומית דיווחה שהתקרית התרחשה בעקבות ויכוחים בין שני הנערים ברשתות החברתיות, וסרטונים שהועלו לטיקטוק הראו תלמידים אחרים שמעודדים את הרצח.
"הבעיה כיום היא לא הילדים שלנו, הבעיה כיום היא אנחנו, הבעיה כיום היא החברה שלנו, הבעיה כיום היא טיקטוק וכל האחרים שלוקחים את הילדים שלנו כבני ערובה", אמר ראמה.
תגובות
הוסף רשומת תגובה