רוסיה עצרה חשוד בהתנקשות בגנרל הבכיר במוסקבה
שירותי הביטחון של רוסיה אמרו ביום רביעי שהם עצרו חשוד בהתנקשות בגנרל הבכיר איגור קירילוב במוסקבה. העצור הוא אזרח אוזבקיסטן, שלטענת מוסקבה הודה בחקירתו שהוא גויס על ידי שירותי המודיעין האוקראיניים, הטמין את הפצצה שהרגה אתמול את קירילוב והפעיל אותה מרחוק.
קירילוב פיקד על מערך ההגנה מפני נשק לא קונבנציונלי, כולל נשק כימי. אוקראינה, שקיבלה אחריות על החיסול, האשימה אותו באחראיות למתקפות כימיות בשטחה, טענה שאותה מכחישה מוסקבה. הוא הגנרל הרוסי הבכיר ביותר שנהרג על ידי קייב מאז פרוץ המלחמה בפברואר 2022.
ועדת החקירה של רוסיה, האחראית על חקירת פשעים חמורים, מסרה בהצהרה שהחשוד - ששמו לא זוהה - סיפר להם שהוא הגיע למוסקבה כדי לבצע משימה עבור שירותי המודיעין האוקראיניים. בסרטון שפורסם בערוץ הטלגרם "באזה" המקורב לשירותי הביטחון הרוסיים, נראה החשוד יושב בוואן ומתאר את מעשיו.
החשוד, שלא ברור אם דיבר תחת לחץ, סיפר שהוא רכש קורקינט חשמלי אחרי בואו למוסקבה ואז קיבל מטען מאולתר עבור החיסול כמה חודשים לאחר מכן. הוא תיאר כיצד התקין את המטען בקורקינט שחנה מחוץ למתחם הדירות שבו גר קירילוב.
לטענת החוקרים, הוא אמר שהוא הציב מצלמת מערב במכונית שכורה שדרכה עקבו מפעיליו - שלכאורה היו בעיר דנייפר באוקראינה - אחר המתרחש. לדברי החשוד, בן 29, הוא הפעיל מרחוקא את המטען ברגע שהגנרל הבכיר יצא מהמבנה.
לדבריו, אוקראינה הציעה לו מאה אלף דולר עבור המשימה וכן מגורים במדינה אירופית. החוקרים אמרו שהם מזהים חשודים נוספים. לפי דיווח בעיתון קומרסנט, נעצר חשוד נוסף.
תגובות
הוסף רשומת תגובה