דיווח: רוסיה תכננה לשלוח מתקני תבערה לטיסות לצפון אמריקה
מטעני תבערה שהתלקחו בגרמניה ובבריטניה ביולי היו חלק ממבצע רוסי חשאי שנועד להצית דליקות במטוסי מטען ונוסעים שיעדיהם היו ארצות הברית וקנדה - כך דוח ביום שני בוול סטריט ג'ורנל, שציטט גורמי ביטחון מערביים.
החקירה החלה בעקבות פיצוצי מטענים במרכזים לוגיסטיים של חברת המשלוחים הבינלאומית DHL בלייפציג, גרמניה, ובברמינגהם, בריטניה.
כשנשאל על התקריות, דובר ב-DHL Express אמר ל-CNN שהחברה "מודעת לשתי תקריות האחרונות שבהן מעורבות משלוחים ברשת שלנו", והוסיפה שהם "משתפים פעולה עם הרשויות הרלוונטיות".
לפי הדיווח, המכשירים, שלפי הדיווחים היו מכשירי עיסוי חשמליים שבהם הושתל חומר דליק על בסיס מגנזיום, נשלחו לבריטניה מליטא. לפי הדיווח, היה זה ככל הנראה ניסוי כלים שנועד להבין כיצד ניתן להעלות מכשירי תבערה מסוג זה לטיסות לצפון אמריקה.
דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הכחיש את ההאשמות. "מעולם לא שמענו האשמות רשמיות" על מעורבות רוסית", אמר דוברו של הנשיא ולדימיר פוטין בתגובה לוול סטריט ג'ורנל. "אלו הן רמיזות מסורתיות בלתי מבוססות מהתקשורת".
דובר מטעם DHL Express אמר שהחברה מודעת לשתי התקריות והוסיף שהם "משתפים פעולה עם הרשויות הרלוונטיות". בוושינגטון, גורם רשמי אמר ל-CNN שבשלב זה אין איום אקטיבי הנשקף לטיסות אל ארצות הברית.
מעצרים בפולין
בחודש שעבר הודיעו הרשויות בפולין על מעצרם של ארבעה אנשים בחשד למעורבות בחבלה בינלאומיות ובקבוצת חבלה. במקביל, מתנהל חיפוש בינלאומי אחר שני חשודים נוספים המעורבים במזימה.
ההצהרה הפולנית, שלא ציינה את שמה של אותה קבוצת החבלה, ציינה ש"חבילות המכילות חומרי נפץ מוסווים וחומרים מסוכנים" נשלחו באמצעות שליח למדינות בריטניה והאיחוד האירופי ו"הוצתו או התפוצצו באופן ספונטני במהלך הובלה יבשתית ואווירית".

תגובות
הוסף רשומת תגובה