צפון קוריאה מנתקת את כל נתיבי התחבורה שלה לדרום
צבא קוריאה הצפונית הודיע שהוא ינתק לחלוטין את הכבישים ומסילות הברזל המחוברות לדרום החל מיום רביעי, ויבצר את האזורים הסמוכים לגבול שאותו הוא מתכנן לסגור לצמיתות.
לפי הודעת הצבא הצפון קוריאני, המכונה "צבא העם הקוריאני", זאת תגובה לתרגילי מלמחמה שנערכו לאחרונה בקוריאה הדרומית, שתוארה בידיו כ"מדינה העוינת המרכזית והאויב העיקרי הקבוע", וכן ביקורים תכופים של נכסים גרעיניים אסטרטגיים של ארצות הברית באזור.
ההודעה שפורסמה בתקשורת הרשמית של המדינה הקומוניסטית מבשרת על הסלמה נוספת בפעילות באזור קו הגבול המפריד בין שתי הקוריאות, אחרי שנים של שקט יחסי. עם זאת, זהו מהלך סמלי ברובו, משום שכבר שנים ארוכות אין תנועה חוצת גבולות.
הצבא הדרום קוריאני אמר עוד ביולי שפיונגינאג כבר כבר פרסה מוקשים ומחסומים, ויצרה שממה לאורך הגבול המבוצר היטב לאורך השנה, אף שהיא חוותה שורת תאונות.
משרד ההגנה של קוריאה הדרומית מסר בהצהרה שפיקוד האו"ם, האמון על החציצה בין שתי הקוריאות מאז שביתת הנשק בתום המלחמה ביניהן ב-1953, עודכן בנושא. הוא לא פירט מעבר לכך. המשרד הוסיף שסיאול נמצאת בקשר ובשיתוף פעולה הדוקים עם פיקוד האו"ם, שאותו מובילה ארצות הברית.
המשטר הצפון קוריאני הגביר לאחרונה את איומיו להשתמש בנשק גרעיני, והמנהיג קים ג'ונג און הורה לשדרג את יכולותיו בתחום. במערב מעריכים שהמשטר עשוי לבצע פרובוקציה לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, בניסיון לדחוק בוושינגטון להסכים להקלות בסנקציות.
השיחות על פירוקה של קוריאה הצפונית מנשק גרעיני קרסו במהלך כהונתו של הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, שממשיך להזכיר בחיוב את יחסיו הקרובים עם קים ג'ונג און.
תגובות
הוסף רשומת תגובה