ארה"ב אישרה: חיילים צפון קוריאנים הגיעו לרוסיה
ארצות הברית אישרה ביום רביעי שחיילים צפון קוריאנים הגיעו לרוסיה, אחרי כשבועיים שבהם קוריאה הדרומית ואוקראינה התריעו על המהלך שמבשר על שלב חדש במלחמה ההרסנית.
״מה הם בדיוק עושים שם? את זה נותר לראות. יש דברים שאנחנו צריכים להבין״, אמר שר ההגנה של ארה״ב לויד אוסטין בשיחה עם כתבים ברומא. אוסטין הוסיף שאם הכוחות הצפון קוריאניים יצטרפו ללחימה באוקראינה לצד רוסיה, זו תהיה התפתחות ״חמורה ביותר״. לדבריו, תהיה לכך השפעה על אירופה ואזור הודו והפסיפיק.
בסיאול, סוכנות הביון הלאומית תדרכה מחוקקים על הגעתם של 3,000 חיילים צפון קוריאנים לרוסיה לצורך הכשרתם בהפעלת כטב״מים ואמצעי לחימה אחרים לפני פריסתם בשדה הקרב. בסך הכול, קוריאה הדרומית מעריכה שפיונגיאנג הסכימה לשלוח עשרת אלפים חיילים לרוסיה, שסובלת מאבידות כבדות במלחמה באוקראינה.
מוקדם יותר השבוע אמרו בסוכנות הביון שהצי הרוסי העביר כבר 1,500 חיילים מהכוחות המיוחדים של קוריאה הצפונית. באוקראינה, הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר שיש לארצו מודיעין שלפיו פיונגיאנג מתכננת לשלוח עשרת אלפים חיילים אל רוסיה.
רוסיה וקוריאה הצפונית, שהידקו את היחסים ביניהן בשנים האחרונות, הכחישו את העברת הכוחות. שיתוף הפעולה הצבאי בין המדינות התרחב מאז שהרודן הצפון קוריאני קים גונג און נפגש עם עמיתו ולדימיר פוטין בפסגה במזרח הרחוק הרוסי בשנה שעברה. פוטין הגיע לפגישת גומלין בפיונגיאנג ביוני.
ארצות הברית מעריכה שהחיילים הצפון קוריאנים עשויים להתפרס במחוז קורסק שבדרום רוסיה, שחלקים ממנו נמצאים בשליטת אוקראינה מאז מתקפת הפתע שלה אל מחוז הגבול באוגוסט. הבית הלבן שהם יהיו מטרות לגיטימיות עבור קייב.
תגובות
הוסף רשומת תגובה