מפציצים אמריקניים תקפו מחסני נשק תת-קרקעיים של החות'ים
מפציצי חמקן אמריקניים מדגם B-1 תקפו מחסני נשק תת-קרקעיים של החות'ים בתימן, במפגן כוח שנועד לשלוח גם מסר לאיראן. הפעם האחרונה שבה צבא ארה"ב השתמש במטוסים הללו במשימה צבאית הייתה בתחילת 2017, נגד יעדי דאעש בלוב.
"זו היתה הדגמה ייחודית של יכולתה של ארצות הברית לתקוף מתקנים של היריבים שלנו ולא משנה כמה עמוק מתחת לאדמה הם נמצאים", אמר שר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין במסר מרומז לטהראן.
ההתקפה על יעדי המורדים השיעים, התוקפים ספינות בים האדום לאורך השנה האחרונה, הגיעה רקע ההיערכות לתגובה ישראלית למתקפת הטילים של איראן בתחילת החודש, והאיום של הרפובליקה האסלאמית להגיב על כך.
"השימוש במפציצי B2 ארוכי טווח מראה את היכולת של ארצות הברית לתקוף מטרות מהסוג הזה בכל זמן ובכל מקום. ארצות הברית לא תהסס לפעול כדי להגן על אזרחים ואינטרסים אמריקנים ולהרתיע מפני התקפות נגד אזרחים ונגד בעלות בריתנו באזור", הוסיף שר ההגנה האמריקני.
צבא ארצות הברית אמר שהוא בוחן את תוצאות התקיפה, אך לא נראה שנפגעו בה אזרחים. החות'ים טרם הגיבו.
.jpg)
תגובות
הוסף רשומת תגובה