דיווח: "יצרנית" הביפרים הממולכדים היא חברת קש ישראלית
החברה שייצרה לכאורה את אלפי הביפרים שהתפוצצו בהתקפה על פעילי חיזבאללה השבוע היא חברת קש ישראלית – כך דווח בניו יורק טיימס.
אתמול הכחישה יצרנית הביפרים הטייוואנית Apollo Gold שהיא אחראית למשלוח הביפרים, וטענה שאלו יוצרו אצל זכיינית הונגרית שלה, BAC Consulting, ואולם משרדיה מחוץ לבודפשט היו נטושים אתמול. בנוסף לכך, ממשלת הונגריה הכחישה שהביפרים הללו יוצרו בשטח המדינה.
לפי הדיווח בניו יורק טיימס, שלושה גורמי מודיען שתודרכו על פרטי המבצע הדרמטי אמרו שלפחות שתי חברות קש נוספות הוקמו כדי לטשטש את העובדה שמי שייצר את המכשירים הממולכדים היו אנשי מודיעין ישראלים.
עוד דווח בניו יורק טיימס שאותם ביפרים החלו להישלח ללבנון כבר ב-2022, אך אספקתם התגברה בעקבות קריאתו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מוקדם יותר השנה לזנוח את השימוש בטלפונים סלולריים מחשש שהם חדירים. נסראללה יישא נאום על האירועים האחרונים בשעה 17:00.
אלפים מאותם ביפרים "מטופלים" חולקו לקצינים בחיזבאללה, כמו גם לבעלי בריתם. ישראל טרם קיבלה אחריות על פיצוצי מכשירי הקשר שהכו בתדהמה את חיזבאללה ביום שלישי ורביעי, אך בכלי תקשורת זרים פורטו בהרחבה פרטי הפעולות חסרות התקדים.
תגובות
הוסף רשומת תגובה