בית הדין בהאג מורה לישראל: עצרו את הפעולה ברפיח
בית הדין הבינלאומי בהאג הורה היום (שישי) לישראל לעצור מידית את הפעולה ברפיח, כשפסק שהמצב ההומניטרי ברצועת עזה התדרדר מאז הדיון האחרון בעתירה שהגישה דרום אפריקה הטוענת לרצח עם נגד הפלסטינים.
בית הדין אף הורה לישראל לפתוח את מעבר רפיח להכנסת סיוע הומניטרי ולהבטיח גישה לחוקרים. על ישראל להגיש דוח על יישום הצעדים הנדרשים ממנה בתוך חודש.
נשיא בית הדין, השופט הלבנוני נוואף סלאם, אמר כי המצב ברצועה הגיע לכזה הדורש צווי חירום חדשים מאז אלו שהוצאו במרץ.
ישראל הגיבה בזעם לפסיקה, ופוליטיקאים רבים קראו להסלים את הפעולה ברפיח. ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס התייעצות טלפונית עם בכירים בממשלה ובמשרד המשפטים.
דרום אפריקה בירכה על החלטת בית הדין ותיארה אותה כ"פורצת דרך". בהודעה שפרסם המשרד ליחסים בינלאומיים שלה אחרי ההחלטה, נאמר שמדובר בפסיקה מחייבת מבחינת ישראל וכי היא תפנה למועצת הביטחון של האו"ם בנושא.
לבית הדין אמנם אין שיניים לאכוף את פסיקותיו, אך במדינות מסוימות ההחלטה עשויה לשמש להקפאת אספקת נשק לישראל ולעיצומים נגד בכירים ישראלים והיא מעמיקה את הבידוד הבינלאומי שבו היא שרויה. ירושלים תקווה שוושינגטון תשתמש בזכות הווטו שלה כשהפסיקה תגיע לפתחה של מועצת הביטחון.
תגובות
הוסף רשומת תגובה