אוקראינה: רוסיה גייסה שני קולונלים במשמר המדינה להתנקשות בזלנסקי
אוקראינה סיכלה מזימה רוסית להתנקש בחייהם של הנשיא וולודימיר זלנסקי ושל בכירים אחרים בממשלה והצבא - כך הודיע היום (שלישי) שירות ביון הפנים (SBU) האוקראיני.
לפי הודעת ה-SBU, שני קולונלים במשמר המדינה, שאמונים על הגנה על בכירי השלטון, נעצרו בחשד שגויסו על ידי שירות ביטחון הפנים הרוסי (FSB) לביצוע המשימה. הם גויסו עוד לפני תחילת הפלישה של מוסקבה בפברואר 2022.
ראש ה-SBU, ואסיל מליוק, אמר כי לפני התכנית, ההתקפה הייתה אמורה להתרחש לפני השבעתו היום של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לכהונה נוספת. מליוק אמר כי הוא פיקח באופן אישי על המבצע החשאי למעקב אחר המזימה הרוסית.
לפי ההודעה, סוכני המודיעין הרוסים שתכננו את ההתנקשות בזלנסקי ניסו לגייס אנשי צבא הקרובים למעגל האבטחה של הנשיא שיוכלו לחטוף אותו ובהמשך לרצוח אותו. המבצע נוהל ממוסקבה, כך אמרו ב-SBU וציינו את שמותיהם שלושה מרגלים רוסים שהובילו את המזימה.
התכנית הרחבה יותר כללה את איתור מיקומם של בכירים אוקראינים אחרים ותקיפתם בירי רקטות, ולאחר מכן בכטב"מים ובטילים.
תגובות
הוסף רשומת תגובה