הפגנות פרו-פלסטיניות ברחבי אוסטרליה: "פלסטין לעולם לא תמות"
אלפי אנשים מפגינים ברחבי אוסטרליה בעד הפלסטינים ונגד המשך המלחמה של ישראל ברצועת עזה.
בסידני, העיר הגדולה ביותר במדינה, התאספו כ-15 אלף איש לצעדה, לפי קבוצת הפעולה לפלסטין, שארגנה אותה. המפגינים צעקו "פלסטין לעולם לא תמות" ונופפו בדגלי פלסטין. הצעדה קיבלה אישור לצאת לדרך ברגע האחרון לאחר שבהפגנה קודמת בעיר נשמעו קריאות אנטישמיות.
כוחות רבים של משטרה, חלקם רכובים על סוסים, סיירו לאורך הצעדה שבעקבותיה נסגרו רחובות בעיר, כשמעליהם חג מסוק משטרתי. לא דווח על עצורים בצעדה, והמארגנים אמרו כי היא עברה ללא תקריות אלימות. הפגנות פרו-פלסטיניות נוספות מתקיימות בערים בריסביין, פרת' ומקומות אחרים באוסטרליה.
אלכס ריבקין, אחד מראשי המועצה המנהלת של יהדות אוסטרליה – הקבוצה המרכזית בקהילה היהודית במדינה – אמר כי העצרת שנערכה היום בסידני "הסיתה לשנאה נוספת באוסטרליה" וסדקה את "הלכידות החברתית השברירית".
יומיים אחרי מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר, שבה נטבחו כ-1,400 ישראלים, קבוצה קטנה של מפגינים מחוץ לבית האופרה בסידני קראה "יהודים לגזים" ועוררה דיון סוער במדינה.
אתמול הפגינו עשרות אלפי אנשים ברחבי העולם המוסלמי נגד ישראל, כולל בירדן, מצרים וטורקיה, ואף במלזיה, אינדונזיה והודו.
יותר מ-4,000 פלסטינים נהרגו בתקיפות של חיל האוויר ברצועה מאז פרוץ המלחמה לפני שבועיים, ורבים בעולם המוסלמי מאשימים את ישראל ב"רצח עם".
תגובות
הוסף רשומת תגובה