דיפלומטים זרים הותקפו בסודאן, בתי החולים לא עומדים בעומס: "הכול אוזל"

דיפלומטים זרים הותקפו ביום שני במהלך הלחימה בסודאן, שסופה לא נראה באופק, וושינגטון שלחה אזהרה לשני הצדדים בעקבות ירי שנפתח לעבר שיירה של השגרירות האמריקנית בחרטום. מספר ההרוגים בקרבות בין הצבא לבין מיליציית כוחות התמיכה המהירה כבר הגיע ליותר מ-180, ובתי החולים מדווחים על עומס כבד ובמחסור בציוד רפואי. 

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן אמר כי מי שפתח באש לעבר השיירה האמריקנית היו לוחמים הקשורים לכוחות המיליציה. הוא אמר כי התקרית הייתה "פזיזה וחסרת אחריות". בלינקן שוחח בעקבות התקרית עם מנהיג כוחות המיליציה, מוחמד חמדאן דקלו, המכונה חמידתי, ועם מנהיג סודאן ומנהיג הצבא, עבד אל-פתאח אל-בורהאן. 

בנוסף לתקיפת השיירה האמריקנית, שבה לא היו נפגעים, שר החוץ של האיחוד האירופי אמר כי השגריר של הארגון בחרטום הותקף במגוריו.


בלינקן הוסיף כי ארצות הברית מתואמת עם מדינות אחרות שלהן יש יחסים קרובים עם מנהיגי סודאן, בהם ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות ובריטניה, בנוסף לאיחוד האפריקני ולארגונים בינלאומיים. ואולם, שני הצדדים לא מראים נכונות בשלב זה למשא ומתן ומנסים להכריע את העימות ביניהם באמצעים צבאיים. 

הן כוחות הצבא והן כוחות המיליציה מוסרים דיווחים סותרים על השליטה באתרי מפתח, בהם ארמון הנשיאות, מטה משרד ההגנה ונמל התעופה הבינלאומי בבירה חרטום. במהלך הלחימה, כוחות הצבא תקפו מהאוויר בסיסים של כוחות המיליציה, שהייתה מעורבת במעשי זוועות שבוצעו בחבל דארפור בתחילת המאה הנוכחית. 

"הכול אוזל לנו", אמר ביום שני ד"ר אמין סעד, שעובד בבית חולים בבירה, לסוכנות הידיעות אי-פי. "אנחנו עובדים עם היכולות האפשריות המועטות ביותר. כולנו מותשים, אבל יש מחסור ברופאים". זמן קצר לאחר מכן, בית החולים הושבת כולו בשל הקרבות הסמוכים. לפי איגוד הרופאים של סודאן, היה זה אחד מלפחות 12 מתקנים רפואיים בבירת סודאן שנאלצו להפסיק את פעילותם בשל הלחימה. 

תגובות

רשומות פופולריות