מתקדמים בנורמליזציה: שרי החוץ של איראן וסעודיה נפגשו בבייג'ינג

שרי החוץ של איראן ושל ערב הסעודית נפגשו ביום רביעי בבייג'ינג, כחלק מהמשך תהליך הפיוס בין שתי האויבות המרות. בהצהרה משותפת שפורסמה לאחר הפגישה, נאמר כי שני הדיפלומטים הבכירים סיכמו על תחילתן של ההכנות לפתוח מחדש את השגרירויות בתוך חודשיים, כפי שסוכם בחודש שעבר. בנוסף לכך, נמסר בהצהרה, שרי החוץ דנו בחידוש הטיסות בין המדינות, בביקורים רשמיים מצד גורמי ממשל ואנשי עסקים ובהנפקת ויזות תיירים. 

היחסים בין הממלכה הסונית לרפובליקה האסלאמית השיעית נותקו ב-2016, אחרי שמפגינים איראנים תקפו נציגויות סעודיות במדינה במחאה על הוצאתו להורג של מטיף שיעי סעודי. אל ערב הסעודית הצטרפו מדינות סוניות נוספות, והיא ואיראן התקרבו מאז כמה פעמים אל סף מלחמה. שיאה של המתיחות הגיעה ב-2019, כשמתקני נפט סעודיים הותקפו במל"טים ובטילים. ריאד וושינגטון האשימו את טהראן, אף שבאופן רשמי המורדים החות'ים בתימן קיבלו עליה אחריות. 

עם זאת, היחס הצונן של ממשל ביידן אל יורש העצר מוחמד בן סלמאן הוביל אותו לחשב מחדש את צעדיו ולנסות לפתור את המשברים האזוריים בדרכים דיפלומטיות. 



תגובות

רשומות פופולריות