ארה"ב פינתה במבצע חירום את נציגיה מסודאן, השגרירות נסגרה

צבא ארה"ב השלים את פינוי כל אנשי השגרירות האמריקנית ובני משפחותיהם מסודאן בלילה שבין שבת ליום ראשון - כך הודיע נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. 

מבצע הפינוי התרחש בעקבות הלחימה העזה בין הצבא לבין כוחות חמושים יריבים הנאבקים על השליטה במדינה השלישית בגודלה באפריקה, ללא סימן לרגיעה אפשרית בלחימה הנמצאת בשבוע השני שלה. הפסקת אש שהוכרזה לרגל עיד אל-פיטר שהחל בסוף השבוע הופרה מתחילה, בדומה להפוגות הומניטריות דומות. 

"אני אסיר תודה על המיומנות חסרת התקדים של כוחותינו, שהביאו אותם בהצלחה למקום מבטחים", אמר ביידן בהצהרה שמסר על הפינוי המוצלח של עשרות הדיפלומטים, בהם גם כמה נציגים זרים. נשיא ארה"ב הודה גם לממשלות ג'יבוטי, אתיופיה וערב הסעודית על העזרה בהשלמת המבצע. 

ההחלטה לפנות את כל אנשי הצוות ולהשעות את פעילות השגרירות התקבלה בשל "סיכונים ביטחוניים חמורים וגוברים" הנובעים מהלחימה בין צבא סודאן לבין כוחות התמיכה המהירה (RSF), אמר שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן. הפעילות בשגרירות ארה"ב בחרטום הבירה הושעתה.


תגובות

רשומות פופולריות