רוסיה תשמש הנשיאה התורנית של מועצת הביטחון, אוקראינה: "אבסורדי והרסני"
רוסיה החלה בשבת לשמש הנשיאה התורנית של מועצת הביטחון של האו"ם, חרף מלחמתה ההרסנית באוקראינה והפרותיה החוזרות ונשנות של החוק הבינלאומי. קייב הגיבה בשאט נפש לעובדה שמוסקבה קיבלה לידי את האחריות בהתאם לסבב אוטומטי בין חברות המועצה, שבאופן רשמי אמורה לאכוף את השלום והביטחון בעולם.
נשיא אוקראינה וולודימיר זלסנקי אמר כי המצב הוא "אבסורדי והרסני". לדבריו, "קשה לדמיין משהו שמוכיח יותר את פשיטת הרגל המוחלטת של מוסדות כאלו". בנאומו המוקלט היומי, זלנסקי טען כי תינוק בן חמישה חודשים נהרג בהפגזה רוסית ביום שישי האחרון, ואמר כי זו העת לרפורמה נרחבת במוסדות הבינלאומיים. קייב קראה עם פרוץ המלחמה בפברואר אשתקד לסילוקה של רוסיה ממועצת הביטחון, שבה היא מחזיקה בזכות וטו – אך מהלך שכזה לא אפשרי בדיוק בגלל הווטו שלה.
"זאת לא רק בושה, אלו זו מכה סימבולית נוספת למערכת מבוססת חוקים של היחסים הבינלאומיים", תקף ראש הסגל הנשיאותי של אוקראינה, אנדריי ירמאק. שליח אוקראינה לאו"ם אמר כי "הם העלו את רמת האבסורדיות שלב אחד נוסף".
מוסקבה אמרה כי היא "תמלא את כל זכויותיה" בתור הנשיאה הזמנית של המועצה, שאת דיוניה ינהל שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב.
תגובות
הוסף רשומת תגובה