דיווח בארה"ב: קבוצה פרו-אוקראינית אחראית לפיצוץ צינור נורד סטרים

מידע מודיעיני חדש שנבחן בארצות הברית מצביע על קבוצה פרו-אוקראינית כמי שאחראית לפגיעה בצינורות הגז נורדם סטרים – כך דווח בניו יורק טיימס, אם כי אין מידע שמראה כי לממשלה בקייב הייתה יד בדבר. 

הפיצוצים התת-ימיים, שהתרחשו בספטמבר, פגעו בצינורות המחברים בין רוסיה לגרמניה במים הכלכליים של שבדיה ודנמרק בים הבלטי. שתי המדינות הנורדיות קבעו כי הפיצוצים היו מכוונים, אך הן לא הטילו אחריות על שום גורם. 

מיכאילו פודוליאק, יועץ בכיר של הנשיא וולודימיר זלנסקי, מסר בהצהרה כי "אין כל ספק שאוקראינה לא הייתה מעורבת" בתקרית. "אין בזה שום טיפת הגיון". 

החשד המיידי נפל אז על רוסיה, המנסה לחנוק את שוק האנרגיה של אירופה בתגובה לסנקציות שהוטלו עליה, אך הדיווח האחרון עשוי לחזק את עמדתה שלא הייתה לה מעורבות בכך ולקדם את התיאוריה שלה ולפיה מדינות המערב עומדות מאחורי פעולת החבלה. 

דובר הקרמלין אמר כי הדיווחים על ההתקפות היו מאמץ להסחת דעת. "ברור שהאחראים להתקפה רצו ליצור הסחת דעת. ברור שזה תואם על ידי התקשורת", אמר הדובר, דמיטרי פסקוב. 


תגובות

רשומות פופולריות