מחאת החקלאים כבשה את הולנד: "הם לא יוכלו להתעלם מאתנו יותר"
רק לפני ארבע שנים היא הוקמה, אך בשבוע שעבר הפכה מפלגת מחאה חקלאית בהולנד לגדולה ביותר בסנט בהישג מהדהד שעשוי להיות בעל השלכות ברחבי היבשת.
מפלגת התנועה החקלאית-אזרחית צמחה מתוך הפגנות המוניות נגד המדיניות הסביבתית של ממשלת הולנד, וההישג המטאורי של המפלגה הצעירה הזו עשוי לפגוע ביעדים השאפתניים שהציבה הממשלה. המפלגה זכתה לתמיכתם של מנהיגי ימין קיצוני בעולם, בהם מארין לה פן ודונלד טראמפ, שרואים בה כחלק מהמאבק בגלובליזציה ובמה שהם מתארים כפגיעה של מדיניות סביבתית בזכויות הפרט. היא הצליחה לקבל יותר מושבים בסנאט מאשר מפלגת השלטון השמרנית של ראש הממשלה מארק רוטה, ותוכל לבלום חקיקה שתקודם על ידי הממשלה בבית התחתון.
"אף אחד לא יכול להתעלם מאתנו יותר", הכריזה מנהיגת המפלגה קרולין ואן דר פלאס אחרי פרסום המדגמים ביום רביעי בלילה. "המצביעים דיברו בבירור נגד מדיניות הממשלה". העיתונים תיארו את תוצאות הבחירות כ"ניצחון מפלצתי" של המפלגה, שנהנתה מתמיכה מקרב חלקים נרחבים בחברה שחשו שאינם נספרים על ידי הממשלה.
עיקר התמיכה של המפלגה הגיעה ממצביעים בעיירות הקטנות והכפריות שחשו שהממשל בהאג שכח אותם. היא הוקמה לפני ארבע שנים, בתגובה למדיניות הממשלה לצמצם את פליטות המזהמים. הממשלה הציבה לעצמה יעד לחתוך בחצי את פליטות המזהמים עד 2030 שלהן אחראית במידה רבה החקלאות התעשייתית. בין היתר, הממשלה בהאג תכננה לשלם לחקלאים עבור הסבת מקצוע וצמצום מספר חיות המשק - בעוד שהחקלאים, שחסמו באמצעות טרקטורים מבני ממשלה במחאה, דרשו הגנה על פרנסתם ומחייתם.
תגובות
הוסף רשומת תגובה