מתקפת מל"טים מתאבדים על קייב, פוטין מבקר בבלארוס
תשתיות קריטיות באזור קייב נפגעו היום (שני) במתקפת מל"טים מתאבדים רוסיים, האחרונה בשורת התקפות רוסיות שהתמקדו בבירת אוקראינה בימים האחרונים. במקביל, בקייב עוקבים בדאגה אחרי ביקורו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בבלארוס השכנה, לאור החשש שהוא מתכוון ללחוץ על בעל בריתו לפתוח במתקפה חדשה. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי ארצו מוכנה לכל התרחישים, וקרא היום שוב למנהיגי המערב לספק לארצו עוד מערכות הגנה אוויריות וכלי נשק אחרים.
חיל האוויר של אוקראינה אמר כי הצליח להפיל 30 מל"טים, בהתקפה האווירית הרוסית השלישית על בירת אוקראינה בתוך שישה ימים. מאז אוקטובר, רוסיה מנהלת קמפיין נרחב נגד תשתיות האנרגיה במדינה שגרמו להפסקות חשמל נרחבות בשיאו של החורף המקפיא.
גורמים רשמיים בקייב אמרו כי 18 מתוך 23 מל"טים הופלו בשמי העיר המונה 3.6 מיליון. "כתוצאה מהמתקפה על הבירה, נפגעו מתקני תשתית קריטיים", אמר ראש העיר ויטלי קליצ'קו, שהוסיף כי לא היו הרוגים או פצועים לפי הידוע בשלב זה. לדבריו, צוותי הנדסה עובדים כעת לשיקום התשתיות שניזוקו.
"שמעתי פיצוץ. ותוך שלוש או ארבע דקות שמעתי עוד פיצוץ", סיפר אדם מבוגר שעובד כשומר בבית חולים סמוך למתקן אנרגיה שהותקף הלילה ובפעמים רבות אחרות בשבועות האחרונים. אולסקי קולבה, מושל המחוז של קייב רבצע, אמר כי תשתיות ובתים פרטיים ניזוקו וכי שני בני אדם נפצעו. לדבריו, התקיפה גרמה לנזק "די חמור" ושלושה אזורים באזור נותרו ללא חשמל.
תגובות
הוסף רשומת תגובה