לראשונה בהיסטוריה, הנוצרים באנגליה ובווילס הפכו למיעוט

הנוצרים באנגליה וובילס הפכו לראשונה בהיסטוריה למיעוט - כך על פי מפקד אוכלוסין שנערך ב-2021, והצביע על ירידה של 5.5 מיליון איש (17%) במספר האנשים שהזדהו בתור נוצרים, בעוד שמספר המשיבים שהזדהו בתור מוסלמים עלה ב-44%. בסך הכול, 3.9 מיליון מהמשיבים למפקד אמרו כי הם מוסלמים. 

במקביל, 37.2% מהממשתפים במפקד - 22.2 מיליון איש - הצהירו כי "אין להם דת", התשובה השנייה בשכיחותה אחרי הנצרות, ובכך זינק שיעור האנשים שדיווחו כי הם חסרי דת מ-14.8% ב-2001. לפי המפקד, לסטר וברמינגהאם הפכו לערים הראשונות בבריטניה שבהן רוב התושבים הם מקבוצות מיעוט. 

הארכיבישוף של יורק, סטיבן קוטרל, אמר כי נתוני המפקד "מטילים עלינו אתגר לא רק לסמוך על כך שאלוהים יבנה את ממלכתו על פני כדור הארץ אלא גם למלא את חלקנו בכך שיכירו את ישו". לדבריו, " העידן שבו אנשים רבים זוהו כמעט אוטומטית כנוצרים הסתיים, אבל סקרים אחרים מראים באופן עקבי כיצד אותם אנשים עדיין מחפשים אמת וחוכמה רוחנית ומערכת של ערכים לחיות לפיהם".

יו"ר ארגון "הומניסטים בריטניה", אנדרו קופסון, אמר כי הנתונים צריכים להיות "קריאת השכמה לשקילה מחודשת של תפקידה של הדת בחברה".לדבריו, "לאף מדינה באירופה אין מערך דתי כמו שלנו מבחינת החוק והמדיניות הציבורית, ובמקביל אוכלוסייה לא דתית כל כך גדולה".

גם בסקוטלנד נערך מפקד האוכלוסיין, המתקיים אחת לעשור, אחת תוצאותיו יפורסמו רק בשנה הבאה בעקבות עיכובים שנבעו ממגיפת הקורונה. 

תגובות

רשומות פופולריות