אחרי המל"טים המתאבדים: "איראן מתכננת להעביר טילים בליסטיים לרוסיה"
איראן מתכננת לשלוח טילים בליסטיים לרוסיה לטובת המלחמה באוקראינה במסגרת העמקת שיתוף הפעולה הצבאי ביניהן - כך דווח בוושינגטון פוסט. זאת בהמשך למל"טים שהיא כבר סיפקה למוסקבה לפי גורמים אוקראיניים ומערביים, חרף ההכחשות של שתי המדינות הנתונות לסנקציות מערביות. הקרמלין זקוק למלאי מחודש של טילים ותחמושת אחרת בעקבות האבידות הכבדות שספג צבא רוסיה באוקראינה מאז תחילת המלחמה ב-24 בפברואר, והוא נאלץ להסתמך על מקורות זרים.
הגורמים שדיווחו על משלוח הטילים המתוכנן אמרו כי איראן גם מכינה משלוחים חדשים של כלי טיס בלתי מאוישים לרוסיה, כולל "עשרות" מל"טים מדגם מוג'הר-6 ומספר גדול יותר של מל"טים מתאבדים מדגם שאהד-136 המסוגלים לפגוע במטרה במרחק של עד 2,000 ק"מ. לפי הגורמים, יועצים טכניים איראנים ביקרו בשבועות האחרונים באזורים שבשליטת רוסיה כדי לספק הנחיות להפעלת המל"טים.
אוקראינה כבר העריכה שרוב המל"טים שבהם השתמשה רוסיה לאחרונה בדרום אוקראינה הם מתוצרת איראן, על בסיס שרידיהם. חלקם אף פגעו ביעדים באזור קייב הבירה ונעשה בהם שימוש נרחב במתקפת הטילים וכלי הטיס הבלתי-מאוישים של רוסיה בשבוע שעבר. קייב צמצמה לאחרונה את יחסיה הדיפלומטיים עם טהראן בשל תמיכתה במאמץ המלחמתי של פוטין.
נשיא אוקראינה, וולודימר זלנסקי, קרא למדינות נאט"ו לספק לארצו מערכות הגנה אווירית מתקדמות לאור האיום החדש. "אנחנו צריכים להגן על השמים שלנו מאימת רוסיה", אמר זלנסקי ביום חמישי בנאום וירטואלי שנשא בפני מועצת אירופה.
מענייןןןןן
השבמחק