המציאות בארה"ב בעידן פוסט רו נגד ווייד
ילדה בת 10 מאוהיו שנאנסה והוכנסה להיריון לא הורשתה לבצע הפלה, משום שהמדינה הפעילה מיד לאחר פסיקת בית המשפט העליון שביטלה את רו נגד ווייד חוק האוסר על הפלות אחרי השבוע השישי – גם במקרים של אונס או גילוי עריות.
הילדה הייתה אחרי השבוע השישי להיריון, ונאלצה לנסוע לאינדיאנה, שבה החוק עוד מותיר לבצע הפלות עד השבוע ה-21. אינדיאנה, מדינה שמרנית ביותר, שוקלת להצטרף לגל החקיקה המגביל הפלות, ובינתיים הודיע התובע הכללי במדינה על חקירה נגד קייתלין ברנרד, הרופאה שביצעה את ההפלה בטענה שהיא לא דיווחה על כך לרשויות, כנדרש לפי החוק במקרים של אלימות מינית, ועתה היא עלולה לאבד את הרישיון שלה. זאת על אף שהרישומים מראים שהיא אכן דיווחה על ההליך.
האונס של הילדה בת ה-10 הוזכר על ידי הנשיא ג'ו ביידן בתחילת החודש, כשחתם על צו נשיאותי המגן על הגישה להפלות וקרא לקונגרס לאשרר את רו נגד ווייד, שהבטיחה עד סוף החודש שעבר כי הפלות הן זכות פדרלית בכל רחבי ארה"ב.
בהתחלה, השמרנים הטילו ספק במהימנותו של הסיפור. כשהחשוד באונס נעצר השבוע, הם טענו שמשום שהחשוד הוא מהגר לא חוקי מגואטמלה, האשמה מוטלת על מדיניות ההגירה של ביידן. כלומר, זהותו של האנס היא החשובה פה (כאילו שחסרים אנסים "לבנים") ולא העובדה שבת 10, שחייה הפכו לגיהינום, נדרשה ללדת בכל מחיר והרופאה שעזרה לה עשויה להפוך לפושעת.
תגובות
הוסף רשומת תגובה