גל חום בממלכה: בבריטניה נמדדו 40 מעלות - לראשונה אי-פעם
השירות המטאורולוגי בבריטניה אמר היום כי בנמל התעופה הית'רו בלונדון נמדדו 40 מעלות – הטמפרטורה הגבוהה ביותר אי-פעם בממלכה, שכמו מדינות אירופיות אחרות סובלת מגל חום חריג שלפי מומחים קשור להתחממות הגלובלית. בשירות ציינו כי הטמפרטורה שנמדדה עדיין זקוקה לאישור רשמי, אך הזהירו כי החום צפוי להתגבר במהלך היום. השיא הקודם – 38.7 מעלות בגן הבוטני בקיימברידג' – נקבע ב-2019.
בעקבות השרב חסר התקדים, בריטניה הכריזה על מצב חירום לאומי ושר התחבורה הודה כי יידרשו שנים עד שהתשתיות של הממלכה יוכלו להתמודד עם הטמפרטורות העולות. החום הכבד הסב נזקים למסלולי המראה ולמסילות רכבת, ורחובות הערים הגדולות היו ריקים בהשוואה לימים שבשגרה.
בלונדון, שירותי הכבאות הכריזו על "תקרית משמעותית" בשל שורת שריפות והתושבים נקראו להימנע ממפגשי ברבקיו.
מדעני אקלים הזהירו במשך שנים מההשלכות הצפויות לאי הבריטי הידוע בקרירותו ובסגריריותו, אך רבים מהם הודו שהם לא האמינו שזה יקרה כל כך מוקדם. "מעולם לא חשבתי שאראה 40 מעלות בלונדון ב-2022", אמר סוני קאפור, פרופסור לאקלים ולמקרו-כלכלה.
תגובות
הוסף רשומת תגובה