רוסיה הסירה את דגל פולין מאתר ההנצחה לקורבנות טבח יער קאטין
רוסיה הסירה את דגל פולין מבית הקברות בקאטין, המנציח אלפי פולנים שהוצאו להורג על ידי כוחות סובייטיים ב-1940. הממשלה בוורשה היא בין הנציות ביותר באירופה כלפי מוסקבה מאז פלישתה אל אוקראינה, והיא מחתה בפני רוסיה בתגובה להסרת הדגל מאתר ההנצחה באזור סמולנסק שבמערב רוסיה.
"לא ייתכנו דגלים פולניים באתרי זיכרון רוסיים!", כתב ראש עיריית סמולנסק אנדריי בוריסוב ביום שישי, לצד תמונה מהאתר שבה נראו שני תרנים - אחד עם דגל רוסיה ואחד ריק, עם סולם הנשען עליו. "אני חושב שמשרד התרבות של רוסיה עשה את הבחירה הנכונה היחידה - להסיר את דגל פולין. קאטין הוא אתר זיכרון רוסי, זאת ההיסטוריה של רוסיה".
סגן שר החוץ של פולין, מרצ'ין פרז'ידץ', אמר כי "אנחנו ננסה להתערב ברמה הפוליטית, אבל אין לי הרבה אופטימיות ביחס להתנהלות של הצד הרוסי. הצד הרוסי נוהג במדיניות חוץ תוקפנית". משרד החוץ של רוסיה טרם הגיב לפניות בנושא הרסת הדגל של פולין, שצפויה להחריף עוד יותר את המשבר ביחסים בין שתי המדינות.
כ-22 אלף אנשי צבא ורוח נטבחו ביער קאטין, רבים מהם הובלו ממחנות מאסר, נורו בראשם מאחור והושלכו לקברי אחים. ברית המועצות טענה במשך עשרות שנים כי האחראים לטבח היו הנאצים, אך לקראת קריסתה, באפריל 1990, היא הודתה באשמה. גופותיהם של יותר מ-4,000 שבויי מלחמה פולנים קבורים בבית הקברות באתר, המנוהל על ידי השלטונות הרוסיים.
תגובות
הוסף רשומת תגובה