קייב הופגזה לראשונה אחרי כחודש, המערב יאסור על יבוא זהב מרוסיה

קייב בירת אוקראינה ספגה הבוקר הפגזות כבדות, בהתקפה ראשונה של צבא רוסיה על העיר מאז תחילת יוני. הרשויות אמרו כי כמה בני אדם חולצו מהריסות מבנים והוסיפו כי נגרם נזק רב. אחרי שהייתה במוקד הפלישה הרוסית בימים הראשונים של המלחמה, החיים בבירה שבו כמעט למסלולם חרף התראות קבועות מפני מתקפת טילים אפשרית. 


ההתקפה על קייב הגיעה יממה אחרי שהכוחות הרוסיים השלימו את שליטתם על העיר סוורודונצק במחוז לוגנסק במזרח אוקראינה, אחרי שבועות של קרבות עזים והרסניים. צבא אוקראינה אמר כי כוחותיו נסוגו מהעיר משום שלא נותר בה דבר להגן עליו, אך מדובר בניצחון אסטרטגי וסמלי עבור צבא רוסיה שספג מפלות משמעותיות בתחילת המלחמה. בחודשים האחרונים ריכז נשיא רוסיה ולדימיר פוטין את מאמציו בחבל דונבאס במזרח אוקראינה, שבו פועלים כוחות בדלניים פרו-רוסיים. 

בצ'רקאסי, שבמרכז אוקראינה, טילים רוסיים הרסו גשר שחיבר בין מערב המדינה לאזורי הקרבות במזרח. מוסקבה מנסה לשבש את היכולת של צבא אוקראינה להעביר כוחות ונשק מערבי ממערב המדינה אל מוקדי הלחימה. 

במקביל, מדינות המערב הודיעו היום על צעדי ענישה חדשים נגד רוסיה. בריטניה, ארצות הברית, קנדה ויפן יאסרו על יבוא זהב מרוסיה וההחלטה צפויה להיכנס לתוקף באופן מידי. גורם אמריקני בכיר אמר כי מדינות G7, הכוללות גם את צרפת, גרמניה ואוסטרליה, יכריזו על איסור יבוא הזהב ביום שלישי, במהלך מפגש הפסגה של מנהיגיהן. 

תגובות

רשומות פופולריות