מתנגדי חיסונים בגרמניה תכננו לחטוף את שר הבריאות
הרשויות בגרמניה עצרו ארבעה אנשים בחשד שתכננו לחטוף את שר הבריאות ולחבל במתקני אנרגיה כדי לגרום להפסקת חשמל ברחבי המדינה. התביעה בעיר קובלנץ שבמערב המדינה אמרה כי החשודים היו מזוהים עם ארגונים המתנגדים להגבלות הקורונה ועם תנועת הימין הקיצוני "רייכסבורגר", שמכחישה את קיומה של המדינה הגרמנית המודרנית. החשודים תקשרו בקבוצת צ'ט ששמה "פטריוטים מאוחדים" ותכננו ליצור "תנאים למלחמת אזרחים ובסופו של דבר להפיל את המערכת הדמוקרטית בגרמניה", לפי התביעה.
הרשויות פשטו ביום רביעי על 20 מוקדים בכמה מדינות מחוז בגרמניה, החרימו כלי נשק – בהם אקדחים, תחמושת ורובה קלצ'ניקוב – מזומנים באירו ובמטבעות זרים וכן מטילי זהב ומטבעות כסף. הן אף מצאו תעודות חיסון ובדיקות קורונה מזויפות. חשוד חמישי טרם נתפס.
השר, קארל לאוטרבאך, אמר כי המזימה מראה כי כוחות מסוימים מנצלים את המחאה נגד הגבלות הקורונה כדי לערער על יציבות המדינה ועל השיטה הדמוקרטית שלה. "זהו מיעוט קטן בחברה שלנו, אבל הוא מסוכן ביותר", אמר במסיבת עיתונאים. "זאת הוכחה לכך שהפגנות הקורונה לא רק הקצינו, אלא שלא מדובר רק בקורונה".
תכנית החטיפה שסוכלה היא אחרונה בשורת תקריות שהמחישו את הזעם של חלקים בציבור הגרמני כלפי ההגבלות על הלא מחוסנים ועל ההצעות לחייב את האזרחים להתחסן נגד קורונה. בדצמבר סיכלה המשטרה תכנית של מתנגדי חיסונים לרצוח את ראש ממשלת מדינת סקסוניה שבמזרח גרמניה.
בהשוואה ליתר מדינות מערב אירופה, שיעורי החיסונים בגרמניה נמוכים. רק 76.6% מהאוכלוסייה קיבלה לפחות מנת חיסון אחת, בהשוואה ליותר מ-80% באיטליה או בספרד, למשל. בנוסף לכך, בשבוע שעבר דחה הפרלמנט הצעה לחייב בני 60 ומעלה להתחסן, בהפסד נוסף של הקנצלר אולף שולץ. שולץ כבר נאלץ לזנוח את התכנית לחייב את כלל האזרחים להתחסן בשל העדר רוב בפרלמנט.
תגובות
הוסף רשומת תגובה