מחאה בשידור חי

העיתונאית הרוסייה שמחתה נגד המלחמה באוקראינה במהלך שידורי הטלוויזיה הרשמית נעצרה על ידי המשטרה, נקנסה ב-30 אלף רובל ושוחררה. מרינה אובסיאניקובה, עורכת בערוץ 1, התפרצה לשידור עם כרזה שעליה נכתב: "לא למלחמה, עצרו את המלחמה, אל תאמינו לתעמולה, הם משקרים לכם כאן". השלט נצפה בבירור למשך כמה שניות והיא צעקה "לא למלחמה, עצרו את המלחמה" לפני שהשידור החי מהאולפן נקטע. 

פאבל צ'יקוב, אחד מעורכי דינה, אמר בתחילת היום כי הוא לא הצליח ליצור עמה קשר. "מרינה אובסיאניקובה טרם נמצאה. היא עצורה למשך יותר מ-12 שעות". הוא אמר כי החקירה הראשונית של המשטרה "לא ביססה סיבה למעצרה ולכליאתה". היא נעצרה בטענה שהפרה חוק חדש, האוסר לכנות את הפעולה הצבאית של רוסיה "פלישה" או להפיץ "מידע כוזב" על הסכסוך. אף שהעונש המקסימלי על הפרת חוק זה הוא 15 שנות מאסר, בסופו של דבר היא "רק" נקנסה, אולם לא ברור אם לא יינקטו נגדה צעדים משפטיים נוספים. 


לפני ההתפרצות לשידור, היא הקליטה סרטון שבו האשימה את רוסיה ב"פשעים" באוקראינה ואמרה כי היא מתביישת לעבוד עבור "תעמולת הקרמלין" ואפשרה להפוך את אזרחי רוסיה ל"זומבים". "אנחנו צפינו בשקט במשטר הלא אנושי הזה", אמרה אובסיאניקובה, שסיפרה כי אביה אוקראיני. 

היא קראה לאזרחי רוסיה להפגין בהמוניהם נגד המלחמה כי רק הם "יוכלו לעצור את השיגעון". "אל תפחדו משום דבר, הם לא יכולים לכלוא את כולנו", אמרה. לאחר מחאתה האמיצה, קיבלה אובסיאניקובה שבחים רבים, כולל של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אך בקרמלין האשימו אותה ב"חוליגניזם". 

תגובות

רשומות פופולריות